Společnost Deutsche Bahn, stoprocentně vlastněná spolkovou vládou, už osmý rok přestavuje železniční uzel v centru Stuttgartu, hlavního města Bádenska-Württemberska. Mamutí projekt, jehož hlavní součástí je podzemní nádraží, se značně prodražuje. Podle posledního odhadu přijde zhruba na 7,6 miliardy eur (v přepočtu přibližně 194 miliard korun). Dosud se prostavělo 4,5 miliardy. Úplně původní plány, představené veřejnosti v polovině 90. let, ale počítaly s částkou 2,6 miliardy eur.

To ještě za předpokladu, že přestavba zahájená v únoru 2010 bude dokončena během roku 2024 a že se už neobjeví žádné větší nepředpokládané náklady. Píše se to v odborném dobrozdání, které minulý týden vedení Deutsche Bahn předložily projektová organizace Emch+Berger a poradenská firma PwC. Jejich experti dospívají k závěru, že nezbývá nic jiného než projekt nazvaný Stuttgart 21 bez ohledu na "explozi" nákladů, které budou ve srovnání s plánovanými skoro trojnásobné, dokončit. Kompletní demolice by podle nich přišla nejméně na sedm miliard eur.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?