Jiřímu Drahošovi ve vybudování image hlavního protikandidáta Miloše Zemana pomohla média poté, co se strategicky správně rozhodl oznámit kandidaturu v pravý čas a s puncem končícího šéfa respektované instituce, myslí si o rozložení sil před prezidentskou volbou Jan Červenka, dlouholetý odborný pracovník Centra pro výzkum veřejného mínění.

HN: Když redakce mapovala, jak si stojí jednotliví prezidentští kandidáti necelých pět týdnů před volbami, uvedl jste, že z Jiřího Drahoše soustavná prezentace v médiích udělala relevantního kandidáta, který předstihl známějšího Michala Horáčka. Je Jiří Drahoš oním pomyslným "kandidátem médií", jak ho s oblibou tituluje hradní mluvčí Jiří Ovčáček?

Nevím, zda úplně kandidát médií. Ale je kandidát skupiny, která usilovně hledala onoho "Antizemana", protikandidáta, který by byl schopen prezidenta potenciálně v přímé volbě porazit. Skupiny, která není úplně blízká řekněme Kroměřížské výzvě, uměleckému a kulturnímu prostředí, ale spíše prostředí podnikatelskému.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.