Po letech rychlé expanze a neustálého otevírání nových kamenných prodejen švédský módní řetězec Hennes & Mauritz (H&M) šlape na brzdu. Letos otevře méně prodejen než v předcházejících letech. Zatímco loni to bylo zhruba 480, tak letos jen 390. Dalších 170 stávajících navíc zavře, což je vůbec nejvyšší číslo za posledních dvacet let. Naopak se hodlá soustředit na e-shopy.

Druhý největší oděvní řetězec na světě v posledních letech zaspal nástup prodeje přes internet. Do kamenných obchodů H&M chodí méně zákazníků, kteří stále častěji dávají přednost nákupům z pohodlí domova v různých e-shopech. "Módní průmysl se rychle mění pod vlivem digitalizace," uvedl výkonný ředitel řetězce Karl-Johan Persson, pravnuk zakladatele společnosti Erlinga Perssona. "Loni jsme podnikli několik kroků vpřed, ale současně jsme udělali několik chyb, které nás zpomalily," přiznal s tím, že výkon firmy loni zaostal za očekáváním.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se