Tržby v českém maloobchodě bez aut se loni zvýšily meziročně o 5,6 procenta, rostly stejně jako v roce 2016 ve všech měsících roku. V prosinci, kdy tradičně vrcholí vánoční nákupy, zvolnily meziroční růst na 4,7 procenta po listopadových 7,8 procenta. Nejvýrazněji, o víc než pětinu, loni stouply tržby za zboží prodávané přes internet a prostřednictvím zásilkové služby. Oznámil to v úterý Český statistický úřad.

Tržby očištěné o kalendářní vlivy se v loňském roce reálně meziročně zvýšily o 6,1 procenta, když loni bylo ve srovnání s rokem 2016 o dva pracovní dny méně. Neočištěné tržby za prodej potravin loni stouply o dvě procenta, za nepotravinářské zboží o 8,4 procenta. Útraty za pohonné hmoty vzrostly o pět procent.

Tržby za zboží prodávané přes internet a prostřednictvím zásilkové služby loni stouply o 21,4 procenta. V prodejnách s nepotravinářským zbožím se meziročně zvýšily tržby za oděvy a obuv o desetinu, za počítačové a komunikační zařízení o 9,6 procenta a za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 8,2 procenta. Za výrobky pro domácnost útraty vzrostly o 5,7 procenta a za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží o 3,1 procenta.

V motoristickém segmentu tržby loni meziročně stouply o 2,3 procenta. Za opravy motorových vozidel vzrostly o šest procent, za prodej motorových vozidel a náhradních dílů o 1,4 procenta.

V prosinci se tržby očištěné o kalendářní vlivy meziročně zvýšily o 7,1 procenta, pracovních dnů bylo o dva méně než o rok dřív. Proti listopadu očištěné tržby klesly o 0,8 procenta. Tržby bez očištění za nepotravinářské zboží vzrostly v prosinci meziročně o 7,1 procenta, za pohonné hmoty o 3,3 procenta a za potraviny o 1,1 procenta.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru