Rada města Brna doporučila přesun Hlavního nádraží na místo dnešního Dolního nádraží a podpořila tak variantu známou jako Řeka. Podmínkou je zahájení přípravy severojižního kolejového diametru známého jako brněnské metro. Jde o tunelem vedenou železniční dopravu, která by měla jezdit přímo pod městem. Radní tak souhlasili s přípravou memoranda mezi Brnem, Jihomoravským krajem a ministerstvem dopravy o přípravě diametru.

Za akceptovatelnou považují radní také další variantu, kdy by se nádraží přesunulo pod Petrov. Odmítají naopak ponechání nádraží na jeho současném místě. O doporučení radních budou jednat zastupitelé Brna 27.února.

Rozhodnutí je ale na vládě. Přemístění nádraží k řece již dříve podpořilo jak vedení Jihomoravského kraje, tak ministr dopravy v demisi Daniel Ťok (ANO). "Odsunout nádraží je ekonomicky nejvhodnější. Ať už se nakonec přikloníme k jakékoliv variantě, chtěl bych garantovat, že na to stát peníze najde," řekl na jednání se zástupci města a kraje Ťok.

V koaliční smlouvě hnutí ANO, Žít Brno, Strany zelených, TOP 09 a KDU-ČSL ale stojí, že město vyjádří podporu variantě, která bude mít podporu veřejnosti.

Vedení Brna si proto nechalo zpracovat výzkum od agentury Focus. Téměř 70 procent obyvatel města se v něm vyjádřilo pro variantu, která nádraží odsouvá pod Petrov. Varianta u řeky je přijatelná jen pro 49 procent Brňanů. Podle průzkumu, kterého se zúčastnila asi tisícovka respondentů, je navíc podle 58 procent lidí vhodná i varianta, která by nádraží zachovalo na současném místě, přestože do budoucna nebude stačit narůstajícímu provozu.

Pokud se lidé ve výzkumu měli přiklonit jen k jedné variantě, bylo pro současné nádraží 35 procent, 31 procent pro Petrov a 24 pro odsun k řece.

Největší předností varianty Petrov je pro její zastánce blízkost k centru a dobře dostupná městská hromadná doprava. Navíc se v případě odsunu nádraží k řece bojí vylidnění centra, zániku obchodů a služeb. U Petrova není podle výzkumu žádné silné téma pro jeho odmítnutí. Lidé se obávají jen možného zvýšení ceny výstavby.

Příznivci odsunu nádraží k řece zase mluví o dostatku prostoru pro stavbu, a tedy o šanci na vznik moderního komplexu. Problémem je ale vzdálenost lokality, špatná dostupnost a návaznost na MHD. 

Jen 28 procent dotázaných jezdí vlakem aspoň jednou měsíčně. Při cestě na nádraží používá přes 80 procent lidí MHD.

Podle studie Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) je předností přemístění nádraží k řece možnost dřívější stavby, díky tomu, že se varianta připravuje déle. S dřívější stavbou je spojené i částečné využití evropských peněz.

Nevýhody jsou v riziku nedostavění městské dopravní infrastruktury. Ze studie také vyplývá, že k nádraží bude z větší části města dále a pojede k němu méně linek MHD. Výhodou Petrova je zachování přestupních vazeb MHD a nižší náklady na stavbu i provoz městské infrastruktury. Nevýhodou je nepřipravenost nebo omezení železničního provozu při přestavbě nádraží za provozu.