Home Credit, který pro finanční skupinu PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera vytváří téměř polovinu veškerých příjmů, vykázal největší zisk za posledních pět let. To naznačuje, že se firmě podařilo vypořádat se s problémy v Rusku, kde v minulosti měla ztráty kvůli špatným úvěrům.

U Home Creditu má spotřebitelské půjčky 30 milionů zákazníků - od Česka až po Čínu a Indii. Firma ve středu oznámila, že její čistý konsolidovaný zisk připadající na akcionáře za loňský rok vzrostl o 20 procent na 256 milionů eur (6,5 miliardy korun). Jako důvod uvedla zlepšení hospodaření v Rusku a Kazachstánu a růst byznysu na asijských trzích.

"Těžili jsme nejen z růstu asijských trhů, ale také ze synergií vyplývajících z rozsahu našeho podnikání. Rusko, Kazachstán a Vietnam si po celý rok vedly velmi dobře," řekl v tiskové zprávě Jiři Šmejc, minoritní akcionář a generální ředitel skupiny.

Podle Šmejce pomáhá hospodaření také zavádění digitálních inovací - aplikace a snadné ovládání účtů umožňují nejen získávat zákazníky, ale také lépe hodnotit jejich schopnost splácení. Služby jsou tím i přitažlivější pro partnery - retailové obchodníky a výrobce elektroniky nebo domácích spotřebičů.

Finančník Petr Kellner založil Home Credit v roce 1997 s myšlenkou, že spotřebitelé ve východní Evropě budou bohatnout a budou si chtít na splátky kupovat ledničky, pračky nebo televize, jak je běžné na bohatších západních trzích. Jádrem byznysu se stalo poskytování úvěrů a splátkový prodej lidem s malou nebo žádnou úvěrovou historií, kteří by na běžné půjčky od bank nedosáhli. Home Credit postavil svoji strategii na rozšíření služeb na východ, zprvu do zemí bývalého Sovětského svazu, kde byl potenciál pro další růst splátkového byznysu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru