Přestože stát do výstavby a oprav železničních tratí ročně investuje miliardy korun, výraznou většinu kontraktů získávají dodavatelské firmy mimo režim zákona o zadávání veřejných zakázek. Vyplývá to z analýzy vypracované protikorupční organizací Oživení, jejíž závěry získaly HN.

Oživení prověřovalo zakázky zadané Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) v období od dubna 2016 do konce roku 2017. Šlo o 2026 kontraktů v celkovém objemu téměř 22 miliard korun. Z uvedeného počtu zakázek bylo 91 procent (v úhrnném objemu přes 10 miliard korun) zadáno v režimu mimo zákon, podle interních pravidel SŽDC. Šlo o takzvané zakázky malého rozsahu a podlimitní sektorová řízení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Jen minimum zakázek zadává SŽDC podle zákona o zadávání veřejných zakázek.
  • Plných 91 procent zakázek získají dodavatelé jen na základě vnitřních předpisů státní organizace.
  • Podle analýzy sdružení Oživení převládá na železnici řada monopolů, mnoho tendrů má pouze jediného účastníka.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.