Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s provozovatelem TV Barrandov kvůli pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa na téma hospodaření České televize. Nebyl vyvážený a prezentoval jen názor jedné strany, oznámila ve čtvrtek rada v tiskové zprávě.

"V pořadu byl na značné ploše prezentován výhradně názor jediného účinkujícího na téma pořadu, aniž by byl dán prostor pro oponentní názor. Neposkytl tedy objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů," uvedla rada.

Ve svém únorovém pořadu Soukup narážel například na nehospodárné chování České televize. Kritizoval také generálního ředitele ČT Petra Dvořáka za to, že i přes příjem z poplatků prodá televize ročně reklamu za půl miliardy.

ČT už během vysílání reagovala živě na svém twitterovém účtu a nepravdivé informace vyvracela zveřejňováním faktů. "Celkem devatenáct zavádějících a manipulativních tvrzení a osmnáct nepravdivých výroků," zhodnotila později ČT pořad ve své podrobné analýze.

Kvůli opakovanému napadání České televize v TV Barrandov pozval generální ředitel ČT Petr Dvořák vlastníka TV Barrandov Jaromíra Soukupa k diskusi o hospodaření ČT v pořadu Devadesátka ČT24. Soukup uvedl, že se s Dvořákem setká, pouze pokud zveřejní v registru smluv smlouvy s dodavateli v plném znění a pokud se debata uskuteční na TV Barrandov.

Minulý měsíc rada zahájila s Barrandovem řízení kvůli pořadu Duel Jaromíra Soukupa v souvislosti s podezřením, že před prezidentskými volbami zvýhodnil kandidáta Miloše Zemana. Již v předchozích měsících pořady TV Barrandov prověřovala rada i v jiných kauzách.

Související