Skandál s Facebookem nahrává hlasům, které volají po přísnější ochraně dat. Musíme však zajistit, aby regulace nepodvázala inovační potenciál evropských firem, říká v rozhovoru česká eurokomisařka Věra Jourová.

Úzce zacílená politická reklama na základě citlivých údajů by podle ní mohla oslabit svobodu volby evropských voličů a může si vyžádat silnější regulaci na úrovni členských států.

Češi jsou podle ní v evropském srovnání nejvíce benevolentní ve způsobu, jakým nakládají se svým soukromím. Jako opačný přístup uvádí Německo, kde většina lidí nařízení silnější ochrany osobních údajů vítá.

HN: Jak podobným aférám, jako je skandál s Facebookem a společností Cambridge Analytica, zabrání nové nařízení o ochraně osobních údajů, známé spíše pod zkratkou GDPR?

GDPR je dobrá prevence pro situace, kdy se firma předem nezeptá, jak může nakládat s osobními daty. GPDR předpokládá, že vy jako klient máte ta data pod kontrolou. A tohle musí každá firma zajistit, což Facebook neudělal.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.