Ve školách je potřeba zlepšit spolupráci učitelů s asistenty pedagoga a také přípravu kantorů na práci ve třídě, kde jsou běžní žáci i ti s různými handicapy nebo děti mimořádně nadané. Shodli se na tom zástupci několika institucí, kteří v pátek novinářům představili výsledky průzkumů k fungování společného vzdělávání v běžných školách.

Část učitelů podle nich neví přesně, jak má při začleňování dětí s podpůrnými opatřeními v praxi postupovat, a potřebovala by lépe seznámit s příklady z praxe.

Celkem 78 procent dotázaných učitelů a 80 procent ředitelů základních škol by uvítalo intenzivnější metodickou podporu od školských poraden.

Ukázal to průzkum pro Nadaci Open Society Fund Praga, školské odbory a Českou odbornou společnost pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV), který vypracovala agentura Nielsen Admosphere.  

Průzkumu se loni zúčastnilo 507 učitelů a 126 ředitelů základních škol.

Učitelé, kteří se setkávali s obtížemi, uváděli podle Felcmanové nejčastěji jako hlavní problém příliš mnoho dětí ve třídách. Nejmenší komplikací je podle nich nedostatek podpůrných opatření. Za nejnáročnější považují práci s dětmi, které mají psychická onemocnění, mentální postižení nebo vývojové poruchy chování. Velmi špatně se s nimi daří pracovat zhruba pětině pedagogů.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se