V Praze se rýsuje hodně ambiciózní projekt. Novou linku metra D z Pankráce na Náměstí Míru plánuje dopravní podnik postavit společně se soukromým investorem - vybral si k tomu skupinu Penta, která díky spolupráci získá přístup k lukrativním parcelám a bude moci stavět přímo nad stanicemi metra. Městu tím řeší problém s výkupem pozemků pro výstupy z budoucího metra, který se mu dlouhodobě nedaří a zahájení stavby se kvůli tomu odkládá. Nástup Penty to může rychle změnit. "Společný podnik nám pomůže urychlit výstavbu metra," říká ředitel dopravního podniku Martin Gillar. Soukromý investor by se podílel pouze na povrchové části projektu.

Dopravce teď čeká na pokyn od města, až ho dostane, bude moci spolupráci s Pentou i samotnou výstavbu metra odstartovat. Magistrátní koalice složená z hnutí ANO, ČSSD a Trojkoalice měla rozhodnout už tento týden, radní však hlasování odložili. Členové Trojkoalice mají z projektu obavy, někteří z nich upozorňují, že město nad povrchovými částmi metra ztratí kontrolu a z projektu bude těžit především soukromý investor. Právnička Hana Marvanová, která je jedničkou Starostů pro komunální volby, dokonce plán označila za "potenciální novou Opencard".

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se