Chystaným spojením mobilního operátora Vodafone s kabelovou firmou UPC vznikne v Česku druhý největší hráč poskytující internet po pevných linkách. Nový generální ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák řekl HN, že převzetí UPC spustí ostřejší konkurenční boj, větší investice do pevných sítí a ve výsledku rychlejší internet pro domácnosti.

Podle Dvořáka by převzetí UPC Vodafonem mohlo donutit konkurenty – hlavě O2 a CETIN ze skupiny PPF Petra Kellnera – investovat víc do optických kabelů a zlepšit internet pro miliony domácností. UPC totiž pokrývá kabelem, který poskytuje internet jednou z nejvyšších rychlostí na trhu, třetinu ze 4,5 milionu českých domácností. Vodafone převzetím získá asi 600 tisíc klientů a bude víc konkurovat O2, které má 718 tisíc klientů s pevnými linkami.

"Věříme, že s UPC pomůžeme rozhýbat trh. Tímto nákupem dojde k dynamickému rozvoji českého pevného internetu a infrastruktury jako takové. Zákazník z toho bude mít výrazný prospěch," uvedl Dvořák ve svém prvním rozhovoru pro tisk od únorového nástupu do funkce.

HN: Jaká je role Vodafonu pro byznys v Česku a čím se bude lišit od vize, kterou měli vaši předchůdci?

Rozhodně nečekejte revoluci. Ve Vodafonu jsem už pět let a na stávající strategii jsem se podílel už s oběma mými předchůdci. Takže změny, které přijdou, budou spíš směrem dovnitř firmy. Zásadní jsou pro mě vztahy ve firmě, především to, na jakých lidských hodnotách u nás fungujeme. Nechci jen nastavit cíle a šlapat po lidech, aby tyto cíle dodali. Nastavuji spíše vizi toho, v čem chceme být nejlepší na trhu. To také ve výsledku znamená, že jako firma nechceme podvádět zákazníky, nechceme je uvazovat do kontraktů, kde nemají přehled o tom, za co jim účtujeme. Síla je na straně zákazníka.

Loni jsme se mimo to vydali novým směrem – do té doby jsme nabízeli hlavně mobilní služby a data, teď jsme se rozkročili směrem k takzvané konvergenci fixních a mobilních služeb. To znamená, že od individuálních potřeb zákazníka se posouváme k řešení potřeb celé domácnosti – to zahrnuje mobilní služby, pevné připojení, televizi, IoT, chytrou domácnost a podobně. Způsob, jakým to chceme dělat, nás bude na trhu odlišovat. Chceme být lepší v tom, jaké digitální služby k tomu nabídneme a jakou vytvoříme zákaznickou zkušenost.

HN: Ale touto konvergencí a zákaznickou zkušeností se zaklínají oba vaši konkurenti také… Co vás tedy odliší?

Míra digitalizace – například to, že se zákazníci budou schopni maximálně obsloužit sami v digitálním prostředí. Máme nejlepší aplikaci svého druhu na trhu, která je i v porovnání s dalšími zeměmi naší skupiny nejlépe hodnocena. Snažíme se ji vylepšit tak, aby byla špičková. Zároveň testujeme i další digitální možnosti pro zjednodušení procesu komunikace mezi námi a zákazníkem. Chceme, aby zákazníci měli servis, kvůli kterému přijdou a budou chtít zůstat.

HN: Není hlavní spíš cena? Telekomunikační služby se ale stávají stále více jakousi komoditou, tedy službou, která je všude víceméně stejná, a zákazník se tedy rozhoduje jen podle ceny…

Bojovat cenou v komoditních službách není podle mě úplně ta nejlepší cesta. Podívejte se na stolní vodu – u některých společností lidé platí za skleničku sto korun a jinde platí dvě koruny za dva litry. Je to stejná voda, jen je kolem toho jiný marketing. Naše cesta je být pro zákazníka přívětivý digitálně. Zásadním způsobem nás na trhu odlišuje to, že všichni manažeři Vodafonu mají ze 40 procent cíle nastavené na základě hodnocení zákazníka. Takovou firmu na zdejším trhu neznám. Proto jsme více než kdokoli jiný motivovaní dělat to, co zákazníci chtějí, co ocení a za čím vidí hodnotu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se