Čtvrtina maturantů letos propadá z matematiky, tedy čtvrtina z těch, co ji jako maturitní předmět mají. To je takový drobný deficit v interpretaci a velký rozdíl ve výsledku. Zamlčíme-li druhou půlku věty, můžeme dělat úplně jiné závěry. Dřív se tomu říkalo manipulace. Pokud jde o ty maturity, čtvrtina z té čtvrtiny neúspěšných má čtyřku a pětku a kritikové maturity z matematiky poukazují na špatný stav výuky a znalostí tohoto předmětu.

Nemusí mít přece každý maturitu! Z této obecné, leč nic neříkající pravdy ovšem nikterak neplyne, kdo by maturitu mít měl a kdo ne. Takže jsme zase na začátku, protože co odborník, to názor. Co to je vlastně maturita? Jedna z rozšířených definic praví, že „je to zkouška zakončující úplné středoškolské vzdělání“. Takže jsme místo jedné otázky získali další – co to je úplné. Maturity jsou obecně špatně postavené, protože je chceme skoro i po městských strážnících, četl jsem někde. Tím se z problému „maturita proč“ dostáváme do problému „maturita proč ne“.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • A jak s tím souvisí Libeňský most?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se