Německý dopravce FlixBus dělá vše pro to, aby ovládl tuzemskou autobusovou dopravu a vytlačil ze silnic žluté autobusy podnikatele Radima Jančury. Ten se rok po vstupu německého dopravce na tuzemský trh dostal do složité situace.

Jen za první rok autobusy FlixBusu začaly jezdit do 22 českých měst a přepravily 2,3 milionu cestujících. Firma se tak za 12 měsíců dokázala vyhoupnout na třetinu objemu přepravy autobusů konkurenční společnosti RegioJet, které klesají tržby z tohoto druhu dopravy.

"Cestujícím chceme nabízet nejširší síť dopravních spojení v celé Evropě a s tím souvisí i průběžná expanze v českém regionu. Postupně do naší sítě přidáváme další nová města i zastávky," popisuje ředitel FlixBusu pro Česko a Slovensko Pavel Prouza.

29 korun

stojí nejlevnější jízdenka FlixBusu pro vnitrostátní linky.

Strategie německého dopravce je přitom zřejmá. Konkurenci chce v Česku převálcovat cenou. Letos na jaře společnost výrazně zlevnila na vnitrostátních linkách. Na všech trasách začala nabízet jízdenky už od 29 korun. V praxi je tak možné za necelých třicet korun koupit jízdenku z Prahy do Brna.

Počet míst za zmíněnou cenu je však omezen. Výhodnou nabídku získá vždy jen několik cestujících, kteří si místenku zarezervují jako první. Také u těch dalších však FlixBus často nabízí nejvýhodnější ceny na trhu.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč si Radim Jančura stěžuje na cenovou politiku německého dopravce až u Evropské komise.
  • Jak na tuto kritiku reaguje vedení FlixBusu.
  • Jaký je byznys model FlixBusu a proč Jančura odmítl nabídku na spolupráci.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se