Na světě je pouze šest států, ve kterých Google nedrží monopol na internetové vyhledávání. Jde o Rusko, Bělorusko, Japonsko, Jižní Koreu, Čínu a Česko. Americká firma spustila českou verzi svého vyhledávače už v roce 2006. Za tu dobu se jí ale na rozdíl od většiny jiných trhů nepodařilo porazit domácího konkurenta Seznam.cz.

Patrick Zandl, podnikatel a IT publicista, vysvětluje, proč se tuzemskému vyhledávači daří náporu silnějšího zahraničního konkurenta bránit a přitom stále růst na tržbách i zisku. Podle Zandla Seznam.cz nikdy neudělal větší chybu, která by jeho byznys poškodila. Jeho úspěch prý navíc nezávisí ani na tom, že by mu Češi jako konzervativní patrioti dávali před americkým protivníkem přednost.

"Já sám jsem vyhledávání na Seznamu snad nikdy nepoužil. Na druhou stranu ale využívám plno jiných jeho služeb, které jsou velmi kvalitní," říká Zandl, bývalý šéfredaktor odborného IT webu Lupa.cz, který mluví také o Googlu, jenž v úterý slaví 20 let od svého vzniku.

Google za dvacet let své existence vyrostl v globální firmu. Jak se mu podařilo velmi záhy po svém vzniku celosvětově uspět se svým vyhledávačem?

Já bych Google přirovnal k evropské medicíně. Ta se po celém světě prosadila prostě proto, že fungovala. To samé platí i pro Google, jehož vyhledávač byl zkrátka velmi jednoduchý a přitom funkční.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru