Obyvatelé České republiky patří mezi vůbec největší pijáky alkoholu v celé Evropské unii. Příliš liberální pravidla reklamy na alkoholické nápoje zároveň kritizuje Evropská komise. Úřady ale slibují, že pravidla reklamy zpřísní.

Změnu se chystá navrhnout šéfka vládního odboru protidrogové politiky Jana Vedralová.

"Reklama nesmí zvyšovat atraktivitu nápojů. Nesmí vyvolávat pocit odpočinku nebo zábavy v mladém kolektivu," prohlašuje. Současná pravidla jsou podle ní stanovena příliš obecně.

Vedralová uvádí, že zpřísnění chce prosadit co nejdříve, obrátit se hodlá na ministerstvo kultury, které má reklamu na starosti.

Lékaři zpřísnění pravidel reklamy na alkohol vítají. Upozorňují, že ve většině evropských zemích jsou regulace výrazně přísnější. "V některých evropských státech se reklama na alkohol smí vysílat jen pozdě večer a mnohé země mají reklamu zakázanou úplně," říká Petr Popov, primář Kliniky adiktologie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdo předehnal Česko v průměrném množství vypitého alkoholu?
  • Jak omezují zákony alkoholovou reklamu v jiných evropských zemích?
  • Co si o tom myslí čeští výrobci a lékaři?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se