Největší tuzemská internetová firma Seznam.cz loni zvýšila čistý zisk o 21 procent na rekordních 1,34 miliardy korun. Tržby firmě vzrostly o 11 procent na 4,12 miliardy korun. V letošním roce očekává tržby ve stejné výši. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Největší podíl na celkových nákladech 2,8 miliardy korun měly osobní náklady, a to 1,2 miliardy korun. Náklady na služby firma vykázala v objemu 1,02 miliardy korun. Počet zaměstnanců se zvýšil o 107 na 1304 pracovníků.

Loni se podle dřívějších informací dařilo obsahovým službám, zpravodajství i prodeji tzv. programatické reklamy, tedy reklamy prodané a umístěné prostřednictvím služby Sklik nebo RTB. Ta již tvoří více než polovinu inzerce. Programatický nákup reklamy se dělá v on-line aukci. Cenu za zobrazení již neurčují pouze jednotliví provozovatelé serverů, ale odvíjí se od zájmu zadavatelů na tom kterém webu inzerovat.

Část reklamních tržeb generoval tzv. feed na domovské stránce Seznamu, který nabízí odkazy na zpravodajský obsah od partnerských vydavatelů. Umístěním jejich článků na domovskou stránku, která je nejnavštěvovanější na českém internetu, jim Seznam.cz generuje výrazně vyšší návštěvnost, a roste jim tedy i příjem z reklamy.

Seznam.cz patří zakladateli Ivo Lukačovičovi. Návštěvnost jeho webů se pohybuje kolem osmi milionů reálných uživatelů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru