Propojit organizace, které Českou republiku zastupují a propagují v zahraničí, dostala za úkol od premiéra Andreje Babiše (ANO) ministerstva průmyslu a obchodu, zahraničí a pro místní rozvoj. Premiér a ministryně průmyslu Marta Nováková (ANO) to řekli na tiskové konferenci po otevření Exportního domu na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.

"Vytvořili jsme spoustu organizací jako Czech Tourism, Czech Trade, Czech Invest, EGAP (Exportní garanční a pojišťovací společnost) i Česká exportní banka. Ale nemají společnou koncepci. Musí vystupovat v zahraničí jednotně, jejich integrací by mohla vzniknout úspora 130 milionů korun," řekl Babiš novinářům s tím, že je třeba definovat exportní strategii Česka a snížit závislost exportu na vývozu do Evropské unie.

Úkol propojit organizace, které spadají pod různá ministerstva, na sebe vzalo ministerstvo průmyslu a obchodu. "Na veletrhu budeme sepisovat memorandum mezi Czech Trade, Czech Invest, Czech Tourism, Českomoravskou záruční bankou, Českou exportní bankou a EGAP. Chtěli bychom jako ministerstvo spojit pod jednu hlavičku vše, co se týká aplikovaného výzkumu, investic, exportu a v té souvislosti i pojištění a financování exportu," vyjmenovala Nováková.

Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (ANO) uvedla, že Czech Tourism, který pod její resort spadá, už připravuje variaci reklamní kampaně "Czech Republic: Land of Stories", která propagovala Českou republiku jako zemi příběhů, na kampaň představující Česko jako místo, kde je dobré podnikat a investovat.

Jubilejní 60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu začal na brněnském výstavišti dnes a potrvá až do pátku.

Související