Z trojice lídrů stran, které tvoří koalici v Praze, se nakonec do vedení města dostal jen pirát Zdeněk Hřib, a to hned do křesla primátora. Jan Čižinský z Prahy sobě ani Jiří Pospíšil ze Spojených sil pro Prahu v městské radě nezasednou. Hřib je přitom politicky nejméně zkušený z nich.

Vystudoval medicínu, prakticky hned po škole se ale uchytil jako vedoucí projektu při vývoji zdravotnického softwaru a obor už neopustil. Podílel se také na přípravě systému eRecept. Je členem správní rady VZP, dříve zasedal v odborných pracovních skupinách ministerstva zdravotnictví, ale i Evropské unie nebo Světové zdravotnické organizace.

K pirátům se jako podporovatel poprvé přihlásil v roce 2013, členem pražského sdružení je teprve od loňska.

"Nejsem nepolíbený pražskou komunální politikou, docházel jsem na jednání výborů pro zdravotnictví a bydlení, dával jsem stanoviska tisku, podle kterých potom hlasovali naši zastupitelé. Sledoval jsem jednání zastupitelstva on-line," tvrdí Hřib.

Politolog Petr Jüptner nicméně varuje, že piráti, kteří kromě Mariánských Lázní nikdy nic neřídili a profilovali se hlavně jako opoziční strana, mohou vedením Prahy hodně získat, ale i ztratit. A roli v tom může podle něj hrát právě jejich politická nezkušenost.

Praha je dnes navíc v takovém stavu, že - jak upozorňuje komentátor HN Petr Honzejk - člověk nikdy neví, kdy se zavře nějaký další most, případně kdy zase co kde spadne. Dopravní situace je na mnoha místech zoufalá, v parkování je chaos. Prakticky se nestaví byty. Tlak na rychlou a viditelnou změnu bude obrovský a očekávání mohou být až nerealistická.

Budou Zdeňku Hřibovi k vedení hlavního města stačit zkušenosti, které nasbíral, když sledoval jednání zastupitelstva on-line, nebo bude "novou Krnáčovou", jak varuje Petr Gazdík? Zvládne pražská doprava vstřebat tolik dopravních staveb, kolik jich Hřib už nyní slibuje - od nových mostů přes vnitřní okruh až po metro D…? Budoucí pražský primátor odpovídal on-line ve čtvrtek 1. listopadu od 9 do 10 hodin.

Čtenářský dotaz
Dobry den, dovolim si jit rovnou k otazkam: Je podle Vas koncepce investic. bydleni (v tom smyslu, ze nekdo koupi byt(y) za ucelem jejich nasledneho prodeje) v poradku a je na miste se proti tomu branit a jak (napr. povinnost byt uzivat, vyssi zdaneni/omezeni v pripade, kdy ma nekdo v jedne lokalite vice bytu)? Kdy zacnete regulovat airbnb? Je podle Vas v poradku, ze v Praze mohou nakupovat byty bez omezeni cizinci: spekuluji, ze byty v "lepsich" ulicich jsou jiz davno prevazne vlastneny jimi.
Zdeněk Hřib
Regulace AirBNB je otázka na poslaneckou sněmovnu.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, pane Hřibe, blahopřeji ke křeslu primátora. Nepochybně vstupujete do této funkce s ambicemi řešit akutní problémy a změnit život v Praze k lepšímu. Předpokládám ale, že stejné ambice měli i Vaši předchůdci: čím si vysvětlujete, že v těchto snahách neuspěli? Co byly ty základní chyby, které předchozí reprezentace udělaly, a kterých se chcete vyvarovat? Díky za odpověď.
Zdeněk Hřib
Náš rozdíl oproti dosluhující koalici je v tom, že máme hladkou shodu na programu. Předchozí rada neměla sdílenou vizi rozvoje města. Za druhé máme v radě odborníky, kteří jsou profesionály ve svých gescích. To jsou dva zásadní rozdíly.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jak chcete v nejbližší době konkrétně řešit bytovou situaci, která je v Praze naprosto tragická? Pro srovnání: průměrně vydělávající Pražan by dal za pronájem 3pokojového panelového bytu v Praze cca 70 % čistého příjmu, průměrně vydělávající Vídeňan by dal za srovnatelně velký cihlový byt ve Vídni cca 35 % čistého příjmu. Děkuji předem za reakci.
Zdeněk Hřib
Bude nutné použít mix opatření. Je nutné odblokovat brownfieldy, zjednodušit a zrychlit stavební a územní řízení, podpořit družstevní výstavbu, řešit airbnb, získat od státu peníze na výstavbu sociálních bytů a lépe se starat o městský bytový fond.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, pane budoucí primátore. Držím Vám pěsti v nové a nelehké roli. Chci se zeptat, co hodláte dělat s Taxikářskou mafií, která je ostudou Prahy a okrádá turisty na nejprovaženějších štaflech? Toto jsem u Pirátů prozatím nezaregistroval.
Zdeněk Hřib
Prošli jsme centrum s Jankem Rubešem a dostali nějaké tipy. Situací se určitě budeme zabývat. V první řadě je to o vynucování dodržování stávajících pravidel.
Čtenářský dotaz
Těšíme se na otevření Šlechtovy restaurace, doufám, že i ve Stromovce, kde se to hodně vylepšilo...se dílo zdárně dokončí. Myslím tím i tam, kde byly dřív kolotoče apod.
Zdeněk Hřib
Rekonstrukce Šlechtovy restaurace by měla být dokončena příští rok. I já se těším na otevření. Dále bude nutné pohnout s řešením areálu Výstaviště.
Čtenářský dotaz
Dobrý den! Bydlím u Berouna, často jezdím do Prahy autem. Kdy budou postavena odpovídající parkoviště (velikost, cena za parkování) v Praze? V současné době zaparkovat je skoro nemožné! Děkuji.
Zdeněk Hřib
Do P+R parkoviště se chystáme investovat 2 miliardy korun. Jde o jeden z konkrétních vyčíslených závazků v programu. Budou umístěna u uzlů hromadné dopravy. Cena bude taková, aby byli řidiči motivováni tam auto nechat.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, Prahu čekají velké investice, na které nebude rozpočet Prahy zdaleka stačit, počítáte s tím, že využijete zkušeností z EU - EP a kontaktů J. Pospíšila a budete ve spolupráci s J. Pospíšilem některé projekty financovat i pomocí Evropských fondů, které například ? Děkuji a držím celé nové koalici palce. Daniel
Zdeněk Hřib
Ano. Plánujeme se s předsedou Pospíšilem k tomuto sejít příští týden. Nejzásadnější je nyní změnit podmínky stávajících dotací na dopravu, tak aby se daly ještě vyčerpat. Pokud by se teď nic nezměnilo, tak Praze uteče několik miliard. To přejednání podmínek bude složité, protože bude nutné to řešit přes ministerstvo. Ale rozhodně se o to pokusíme, nebo zkusíme najít náhradní projekty aby Praha o ty peníze nepřišla.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, došlo při jednání o pražské koalici k nějakému výsledku v otázce příspěvku ze strany města k platům pražských učitelů? Pokud ano, jak jste se dohodli? Děkuji
Zdeněk Hřib
V programu by měl být konkrétní závazek navýšení příspěvku magistrátu na platy učitelů i nepedagogických pracovníků. U jednotlivých pracovníků by mělo jít o navýšení o jednotky tisíc Kč.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, koalice, která v Praze vzniká, se může honosit titulem "proevropská", což kvituji. Kromě evropských dotací, které zde padly, by mě zajímalo, zda se Praha připojí k ostatním evropským městům a na den Evropy (9. 5.) vyvěsí na vozy MHD evropské vlaječky? Nezvažujete umístění evropské vlajky na Vítkov? Nebo se Praha bude tvářit, že v Evropě vlastně není? Děkuji za odpověď.
Zdeněk Hřib
Otázku vyvěšování vlaječek v programu nyní nemáme, ale já osobně bych nebyl proti. Vlaječky na vozech MHD budou nicméně v gesci náměstka pro dopravu Adama Scheinherra z Prahy Sobě. A památník na Vítkově spadá pod Národní muzeum, což je resort Ministerstva kultury - tedy nepatří Praze.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jste také členem organizace DIEM25 jako poslanci pirátů? Co si myslíte o této marxistické organizaci? děkuji
Zdeněk Hřib
Nejsem členem DIEM25 a nemyslím si o této organizaci nic, protože se jí vůbec nezabývám.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, budete se snažit reagovat na podněty Janka Rubeše aktivněji než minulé vedení Prahy?
Zdeněk Hřib
S Jankem Rubešem už jsme to probírali před volbami. https://www.facebook.com/CeskaPiratskaStranaPraha/photos/a.588147797940539/1884577698297536/?type=3&theater Nepochybně se k tomu ještě vrátíme, ale gesce kultury bude spadat pod radní Třeštíkovou za Prahu Sobě.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jaký bude přístup koalice k výstavbě Radlické radiály? Dvě strany koalice se stavěly za změnu projektu směrem k mnohem rozumnějšímu/ekologičtějšímu řešení než představuje aktuální podoba projektu. Dodržíte tento volební slib? Jak se postaví koalice k dostavbě vnějšího okruhu? Bez jeho dostavby je přilákání dalších automobilů do centra (například výstavbou RR) cestou ke zhoršení aktuálně špatné situace.
Zdeněk Hřib
Citace z připravovaného koaličního programu: "Budeme pokračovat v projektu přípravy Radlické radiály s respektem k připomínkám občanů. Zajistíme jejich řádné vypořádání. " "Podpoříme řešení okruhu, které se ukáže jako nejvhodnější z hlediska dopadů na obyvatele, bezpečnosti dopravy, nákladů a termínu realizace." Ale vyčkejte prosím. Představení celého programu bude již brzy.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jak prosím bude probíhat schvalování návrhu a změn územního plánu (jak jste se na tom v koalici shodli)? Jak se postavíte k připomínkám, které k němu byly veřejností vzneseny. Budete v tomto směru koordinovat postup s městskými částmi? Zajímají mne časové milníky. Děkuji za odpověď.
Zdeněk Hřib
Ohledně metroplánu plánujeme dodržet aktuální harmonogram http://metropolitniplan.praha.eu/jnp/cz/harmonogram/index.html Řešení připomínek i námitek bude probíhat v souladu se zákonem.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, pane Hřibe, jak vnímáte Uber? Využíváte jej?
Zdeněk Hřib
Uber nepoužívám. Je to platforma, kterou přinesl rozvoj moderních technologií, a je tento technologický rozvoj nutné zohlednit v legislativě. To se mělo udělat už dávno na úrovni sněmovny.
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane Hřibe, rád bych se Vás tímto zeptal, kdy bude konečně postaven další životně důležitý úsek dálničního okruhu kolem Prahy, konkrétně úsek 511 Jesenice - Běchovice tak, aby se vyvedla hustá tranzitní a kamionová doprava mimo hustě obydlené oblasti města? Co konkrétního budete reálně pro urychlení zahájení výstavby dělat? Jedná se o úsek cca 12km, proč ŘSD plánuje délku výstavby 5 (?!), když je to skutečná priorita Prahy i celé ČR a např. v Rakousku by to postavili za cca 2-3 roky.
Zdeněk Hřib
Citace z připravovaného koaličního programu: "Budeme pokračovat v přípravě stavby 511 (Běchovice – dálnice D1) a vyvineme úsilí, aby dopady stavby 511 na místní obyvatele byly co nejmenší." Bohužel tuto stavbu staví ŘSD. Praha musí ale poskytovat maximální součinnost pro hladkou přípravu. Ta příprava je nicméně po letech konečně před dokončením.
Čtenářský dotaz
V programu Vašeho koaličního partnera (Praha sobě) byl návrh na zvýšení příjmů města navýšením dosud velmi nízkého turistického poplatku. V Praze je to 15 Kč za noc. Jinde v ČR i více. Je možné zvýšení poplatků podle některého ze zahraničních modelů (např. určité % z ceny noclehu), aby turisté více přispívali na městskou a turistickou infrastrukturu, kterou užívají (infocentra, denní úklid turistických tras apod.).
Zdeněk Hřib
Těch 15 kč je nyní maximum podle zákona. Nejprve by se tedy musel změnit zákon. Já bych ten poplatek postupně navýšil. Pokud turista jede MHD, tak jen 75% dotace města na jeho jízdenku denně je určitě vyšší než 15 Kč.
Čtenářský dotaz
Dobrý den. Mám několik otz. 1) Máte konkrétní plány pro zatraktivnění MHD? Kdy se můžeme těšit na 1.výsledky? 2) Chcete podporovat terénní sociální služby. Jak? Podle čeho poznáme jejich zlepšení? 3) Prahu čeká mnoho uzavírek a oprav silnic. I nové stavby jsou nadlouho. Pražané jsou netrpěliví. Zlepší se v dopravě do 2, 3 let něco hmatatelného. A co?
Zdeněk Hřib
1) Budeme pokračovat v programu zvyšování bezbariérovosti MHD. Zpracujeme analýzu možnosti zavedení pouze nízkopodlažních či částečně nízkopodlažních tramvají. Budeme investovat do klimatizovaných a bezbariérových autobusů a vyššího komfortu cestujících městské hromadné dopravy. Přesný časový plán zatím není vytvořen ale plánovat se bude v půlročních intervalech. 2) Aktivně využijeme dotace MPSV a Evropské fondy pro financování terénní sociální práce, která pomáhá ohroženým skupinám udržet si samostatné bydlení (prevence vystěhovaní, podporované bydlení v režii NNO atd.). V případě potřeby jsme připraveni zvýšit dotační prostředky hl. m. Prahy pro městské části a neziskové organizace na tento účel. 3) Jednou z rychlých věcí pro zlepšení dopravy v Praze je to, že zprovozníme systém řízení dopravy, který umožní zkrátit čas v kolonách a zrychlit MHD.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, pane Hřibe, raduji se, že máme primátora Piráta! Rád bych se Vás zeptal, jestli už existuje přibližný termín startu výsadby milionu stromů v Praze, které jste v předvolební kampani slibovali, dále od kdy budete přispívat učitelům 4.000,- Kč a jestli na rozdíl od paní Krnáčové skutečně proměníte Václavské náměstí v pražské Champs-Élysées, jak pouze před volbami ona slibovala. DĚKUJI A BOJUJTE!
Zdeněk Hřib
1) Milion stromů je plán na 8 let. V programu je závazek na výrazné navýšení výsadby. Detaily bude řešit nový radní pro životní prostředí ze Spojených sil pro Prahu. Je potřeba tu výsadbu samozřejmě naplánovat. 2) Snažíme se příspěvek pro učitele dostat už do rozpočtu na příští rok. Dostáváme se k němu ale na poslední chvíli, takže změny jsou nesnadné. 3) Spodní část Václavského náměstí by se skutečně měla proměnit v promenádu.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, blahořeji k volebnímu úspěchu. Chtěl bych se zeptat, kdy by mohla začít plánovaná rekonstrukce Libeňského mostu? Děkuji.
Zdeněk Hřib
Co nejdříve, ale nejprve bude nutné zajistit náhradní most. Libeňák je nyní stabilizován, takže máme čas na systémové řešení. Já preferuji postavit nejprve tzv. Rohanský most.
Čtenářský dotaz
Dobry den pane Hribe, jaka opatreni planuje Rada mesta pro zlepseni cyklisticke infrastruktury a cyklodopravy obecne? Dekuju
Zdeněk Hřib
Náš program pro podporu cyklistiky v Praze bych shrnul takto: - Zajistí​me, aby se Praha stala pohodlně průjezdnou. Hlavní cyklotrasy na sebe musí navazovat. Nutná je i provázanost s cyklistickou infrastrukturou Středočeského kraje. - Podpoříme cykloobousměrky tam, kde je to vhodné a technicky možné. - Vytvoříme pozici hlavního cykloarchitekta pro koordinaci projektů. - Připravíme​ ​program umístění stojanů do ulic. - Podpoříme rozvoj sdílení kol a nastavíme jednoznačné podmínky provozu.
Čtenářský dotaz
Mohlo by prosím město kontrolovat práci svých organizací? Když jsem si stěžoval na městskou po, odkázal mě magistrát na velitele obvodu (očekávaný výsledek) a byl jsem nucen jako odvolání využít všechny nadřízené včetně např. náměstka městské části, který ani netušil, že to má řešit, ač za to bral peníze. Šlo o to, že na mě strážníci ušili odmítnutí dechové zkoušky, ač audionahrávka říkala přesný opak. Stejně tak revizoři. Když neuzná jízdenku, protože se mu zdá zmuchlaná, odvolání neexistuje.
Zdeněk Hřib
Pro městskou polici existuje inspekce, na kterou byste se měl obrátit: https://www.mppraha.cz/kontakt-2/inspekce-mestske-policie-hl-m-prahy
Čtenářský dotaz
Dopravní podnik hl. m. Prahy má obrovské problémy s novými tramvajemi typu 14T a 15T od Škoda Transportation. Aktuálně jsou pro různé důvody odstaveny vozy v celkové hodnotě dosahující bezmála 6 miliard korun. Na této situaci se podepsala nestabilita managementu DP, kde se i několikrát za rok měnili generální ředitelé. Teprve letos byla vyvozena první odpovědnost, kdy byl odvolán technický ředitel Ing. Jan Šurovský. Dokážete problém vyřešit?
Zdeněk Hřib
Dopravu bude mít na starosti nový náměstek Adam Scheinherr z Prahy Sobě. Předpokládám, že bude řešit i tyto záležitosti.
Čtenářský dotaz
Pane primátore, jak budete řešit Airbnb, protože situace se neustále zhoršuje - zejména v centru Prahy. Dalším problémem je změna v parkovacích zónách. Dříve jsme měli na autě označení a bylo jasné, kdo v zóně oprávněně parkuje. Dnes to nikdo nepozná a na místě rezidentů jsou většinou auta cizinců a mimopražských. A přesto, že si platíme, zaparkovat je přes den umění. Bylo by zajímavé vědět, kolik Praha 1 vybrala za špatné parkování - auto, které provádí kontrolu, zde skoro nevidíte. Děkuji
Zdeněk Hřib
Řešení airbnb musí začít na úrovni sněmovny. Piráti vyvinuli iniciativu, předložili zákon, udělali kulatý stůl ve sněmovně. Nakonec ale budeme měnit vládní protinávrh pomocí pozměňovacích návrhů. U parkovacích zón chceme jednoznačně zlepšit informovanost uživatelů a zvýšit jejich komfort užívání pomocí moderních technologií.
Čtenářský dotaz
Pan Dolinek a disfunkcni organisace TSK znicili během 6 let zcela dopravní infarstrukturu. Zuzene silnice, cyklopruhy bez cyklistu a buspruhy bez busu nebot autobusy stoji v kolonách pred buspruhy. Již 14 dni se 'opravuje' JIZNI SPOJKA. 200METRU CCA. DNES RANO 0730 ANI 1 DELNIK. Toto by v Reichu trvalo max 1 noc! Jak je vlastne možná taková neschopnost a benevolence pri opravach?
Zdeněk Hřib
Problémem je nyní samotné řízení TSK. Transformace z p.o. na a.s. sice proběhla, ale schvalovací procesy zůstaly staré, což nyní TSK brzdí. Tohle musíme změnit.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, plánujete větší vstřícnost vůči skútrům a motorkám? Například povolit využívání téměř nepoužívaných cyklopruhů, legální stání na chodníku aby nemuseli blokovat místa pro auta, či používání vyhrazených pruhů (kde jsou i taxíky). Děkuji.
Zdeněk Hřib
Skůtr podle nynější legislativy nesmí na cyklostezku a není v moci Prahy toto změnit. Možnost použití taxi/buspruhů pro skůtry nechám prověřit.
Čtenářský dotaz
Piráti = anarchisti. Nelze od vás očekávat nic prospěšného kromě všeobecného rozvratu. Jdete do toho s tím, že budete víc rozvracet, než budovat? Protože kdybyste víc budoval, než rozvracel, nejste anarchista. Kdo tedy jste??? Vašich koaličních partnerů je mi líto. Život s anarchistou je vyčerpávající.
Zdeněk Hřib
To si pletete. Ta anarchie, proti které bojovala ODS pořádkem na plakátech, měla být prý vytvořená předchozí koalicí. Pan doc. Svoboda to takto po volbách vysvětloval. Anarchisti jsou totiž podle nich ANO. Piráti určitě anarchisti nejsou :-)
Čtenářský dotaz
Dobrý den, jaký mají základní cíl Piráti na Magistrátě. Co pro to konkrétně udělají? Co z toho bude hotovo 100 dní po vašem instalování do funkce? Máte zajištěnu plnou politickou podporu všech členů očekávané koalice? Děkuji
Zdeněk Hřib
Základní cíle Pirátů se kryjí s gescemi, které budeme v radě zastávat: IT, smart city, EU fondy, školství a sport, inovace a podpora podnikání, transparentnost a řešení bydlení. Koalice bude plánovat práci v půlročních cyklech. Za piráty budeme v prvním půlroce chtít zveřejnit seznam městských nemovitostí s informací komu, do kdy a za kolik byly pronajaty, v IT to bude řešení vendo lock- in a ve školství chceme zvýšit příspěvek magistrátu na platy učitelů i nepedagogických pracovníků.
Čtenářský dotaz
Jak se díváte na problém Prahy stavět jakoukoliv vyšší budovu? Obzvláště u bytových domů je to žalostné. Bydlím na sídlišti. Vedle 8patrových paneláků postavili 4 patrové bytovky. Mohlo se tu postavit 2x tolik bytů. Také jak hodláte zakročit proti spekulantům, kteří nakoupili "levně" byty a teď omezují výstavbu kvůli maximálnímu zhodnocení (např. přes onu přehnanou výškovou regulaci?)
Zdeněk Hřib
Developeři nestaví nízké budovy protože by chtěli. Výška budov vyplývá z uzemně plánovací dokumentace stanovené městem. V některých místech to může být například kvůli chybějící infrastruktuře - není v místě dostatečná kapacita kanalizace nebo školek.
Čtenářský dotaz
Dobry den, chtel jsem se zeptat jestli se chysta nejaka regulace co se tyce turistickeho centra. Jako clovek co skoro kazdy den chodi pres Staromestske namesti opravdu kroutim hlavou nad lidmi prestrojenymi za ledni medvedy, pandy, micky mouse v nadzivotni velikosti. Z centra se opravdu stava disneyland. Moje druha otazka smeruje k cistote ulic a zejmena graffiti, chysta se nejaky program jak vycistit Prahu od vsudypritomnych tagu? Jsou naprosto vsude a to i na pamatkach. Dekuji
Zdeněk Hřib
Památky a turismus bude mít na starosti radní z Prahy sobě. Město má možnosti jak regulovat turismus, ale pochopitelně nemůže řídit úplně všechno.
Čtenářský dotaz
D0 je jiz pres 10 let na mrtvem bode. Bechovice-obyvatele si koupili levne byty a davno vedeli, ze zde povede autostrada. Vystavbu se jim podarilo zcela zablokova s pomoci Stropnicky-Kolinska-Dolinek. Dozijete se aspon Vy dostavby D0 Prager Ring?
Zdeněk Hřib
Já myslím, že určitě :-)
Čtenářský dotaz
Dobrý den, je 9:15, podle článku budete odpovídat od 9:00 do 10:00. Sliby dodržovat neumíte nebo nechcete?
Zdeněk Hřib
Odpovídám na dotazy. Ale prostě chvíli trvá napsat a odeslat odpověď, když nechcete jen plácat plané sliby, které pak nebudete plnit. Typickým příkladem takových slibů jsou prohlášení ANO v oblasti transparence. Například slib, že smlouvy ČEZ budou v registru smluv :-)
Čtenářský dotaz
Dobrý den, budete řešit současný systém parkovacích oprávnění na jednotlivé zóny Prahy? Například nezaparkujete před poliklinikou 1 km od domu, jelikož už se jedná o část Prahy, kde nemáte oprávnění stát. Děkuji.
Zdeněk Hřib
Souhlasím s tím, že veřejné budovy by měly mít především dostatek krátkodobých stání. Polikliniky jsou typickým příkladem.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, pane Hřibe, plánujete v rámci funkčního období udělat i něco s reklamními plochami v hlavním městě? Z hlediska bezpečnosti dopravy to je velký problém, navíc je to velmi nevkusné a dává tím městu velmi východní vzhled. V posledních letech vidím spíše nárůst počtu billboardů a dokonce instalace billboardů s videoprezentací, což je vzhledem k bezpečnosti alarmujíci. Děkuji za odpověď.
Zdeněk Hřib
Některé z těch billboardů jsou dokonce nelegální. Piráti se věnují problematice nelegálních billboardů i mimo Prahu. Takže tomuto tématu se budeme věnovat i na úrovni Prahy. https://www.novinky.cz/ekonomika/487208-vymahejte-za-nelegalni-billboardy-40-milionu-vyzvali-pirati-toka.html Děkuji za otázky a nashledanou příště.
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane primatore, kdy se začne stavět okruh D1-Běchovice? Můžete víc zatlačit na RSD? Děkuji za odpověď
Zdeněk Hřib
Budeme pokračovat v přípravě stavby 511 (Běchovice – dálnice D1) a vyvineme úsilí, aby dopady stavby 511 na místní obyvatele byly co nejmenší. ŘSD je s přípravou této stavby již hodně daleko. Samozřejmě problém je v tom, že to trvalo tak dlouho.
Související