Nedávná legalizace rekreační marihuany v Kanadě naplno otevřela prostor novému segmentu potravinového i nápojového průmyslu. Dokazuje to i největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev, který ve středu oznámil spolupráci s kanadskou společností Tilray, specializující se na léčivé přípravky z konopí. Cílem má být výzkum nealkoholických nápojů obsahujících konopné prvky.

Firmy investují 100 milionů dolarů (téměř 2,3 miliardy korun) do vytvoření společného podniku, který bude vyvíjet nealkoholické nápoje s obsahem konopí pro kanadský trh. "Máme v úmyslu rozvíjet hlubší výzkum, který nám pomůže při rozvoji dalších obchodních příležitostí," uvedl Kyle Norrington, prezident dceřiné společnosti AB InBev Labatt Breweries. Pivovar sídlící v Belgii hledá způsoby, jak zlepšit svůj prodej, jelikož se spotřebitelé stále více obracejí na malé soukromé pivovary. 

Kanada v říjnu legalizovala používání marihuany pro rekreační účely, stejný krok již dříve učinily také některé státy USA. Marihuana je díky postupující legalizaci z podnikatelského hlediska čím dál atraktivnější.

Americká společnost Altria Group, která vyrábí cigarety Marlboro, tento měsíc například oznámila, že investuje 1,8 miliardy dolarů do kanadského producenta konopí Cronos Group. Získá tak v kanadském podniku 45procentní podíl.

Nápojová společnost Constellation Brands, která vyrábí například pivo Corona, již v srpnu uvedla, že investuje 3,8 miliardy dolarů do největšího kanadského producenta konopí Canopy Growth. Největší světový výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola podle nedávných zpráv médií jedná s kanadským pěstitelem konopí Aurora Cannabis o výrobě nápojů s obsahem marihuany.

Investiční společnost Arcview Market Research předpokládá, že výdaje severoamerických spotřebitelů na legálně prodávané konopí se v roce 2027 vyšplhají na 47,3 miliardy dolarů (více než bilion korun) z loňských 9,2 miliardy dolarů.