O progresivních aplikacích se ve velkém začalo mluvit teprve v minulém roce, přestože je Google představil na své konferenci už v roce 2016. Oproti běžnějším nativním aplikacím, které se musí instalovat do každého počítače i mobilu nebo klasickým webům, které musí běžet přes internet a nejsou tak stabilní nabízí progresivní aplikace to nejlepší z těchto světů. Stabilní aplikaci, která běží na všech zařízeních i platformách a to i bez internetu. Vše je přitom stejně rychlé a mnohem jednodušší na správu. PWA totiž umějí fungovat offline, použít foťák i GPS vašeho mobilu, ukládat data na firemní server a mnoho dalšího.

“Firmy bude nejvíce zajímat, že jim PWA ušetří podstatnou část rozpočtu na vývoj nových systémů. Nemusí tvořit mobilní aplikaci a web zvlášť, vystačí si pouze s PWA, stejně tak startupy, které teprve rozjíždějí svůj byznys a chtějí svůj nápad ukázat ihned co největšímu počtu uživatelů. Čím dál více odborníků se shoduje, že progresivní aplikace již brzy nahradí ty nativní. Velká podpora od Google je toho důkazem,” říká Jan Ševčík, CEO vývojářského studia SNADNEE.

PWA si umějí načíst data o aplikaci při první návštěvě a na pozadí je aktualizovat kdykoliv se připojí k serveru. Nemáte zrovna internet, nevadí, vše bude fungovat i bez něj. Tento způsob načítání dat již využívají například velké online magazíny, aby ušetřili data svým návštěvníkům a načítaly se rychle i na velmi pomalém připojení. V praxi je totiž web už dávno “nainstalovaný” a stahují se pouze nová textová data.

Využití je v praxi ovšem mnohem širší, například pro nejrůznější katalogy zboží, CRM systémy nebo v digitalizaci firem, kdy můžete celou firmu řídit, synchronizovat a optimalizovat díky jedné aplikaci.

Ve světě k PWA již přešlo mnoho velkých firem, mezi které patří například Starbucks, Pinterest nebo AliExpress. S PWA se konverze nových uživatelů AliExpressu zvýšily o 104%, navštívili v průměru dvakrát více stránek na jednoho uživatele a o 74% se zvýšil čas strávený na stránkách AliExpressu, jak vyplývá z Case Study z roku 2017.