Jaroslava Rezlerová už 17 let vede v Česku americkou firmu, která je na trhu lídrem v agenturním zaměstnávání a umisťuje lidi do průmyslu, logistiky nebo třeba call center. Většina z nich jsou muži, kterým Rezlerová dobře rozumí díky svému tatínkovi. Ten totiž vedl za socialistické éry výrobní družstvo a měl pod sebou asi 250 pracovníků, což bylo pro pochopení světa mužů zásadní. "Chodila jsem za ním do práce. Bavilo mě vše pozorovat. Zajímavé bylo, že tehdy nebyli pro firmu nejdůležitější prodejci jako dnes, ale nákupčí. Bez nich by továrna neměla co vyrábět," říká Rezlerová.

A právě pozorování toho, co jak funguje a co je potřeba změnit, aby to fungovalo ještě lépe, zavedlo později šéfku ManpowerGroup k tomu, co dělá. Nejdřív si ale udělala z výrobního světa zdánlivě nelogickou odbočku do světa umění a idejí, bez níž by se však k práci v mezinárodní firmě nedostala. Hodně času prožívala v dětství na Vysočině s maminkou a dvěma sestrami. Hrála na příčnou flétnu, dělala moderní gymnastiku a na Univerzitě Karlově vystudovala český jazyk a francouzštinu, aby překládala krásnou literaturu a vedla děti ve škole k lásce ke kultuře.

Po studiu, které ukončila krátce před sametovou revolucí, překládala, tlumočila a ukazovala západním turistům otevírající se postkomunistický svět. Díky znalosti francouzštiny se stala asistentkou šéfa Michelinu a podobnou pozici zastávala později i ve Francouzsko-české obchodní komoře. Když se počet jejích členů rozrostl z 30 na 280 a hledal se člověk zvenčí, který by ji řídil, došlo jí, že jako asistentka nemá nikdy šanci překročit svou image a že jí místo ředitelky nikdo nenabídne. "Nikdo o mně ani nezauvažoval a to byl pro mě popud něco změnit. Vždy jsem měla ráda velké výzvy," hodnotí přelomový okamžik Rezlerová.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se