Na český trh po letech zvažování a vyjednávání vstupuje irská oděvní značka Primark. Řetězec s cenově dostupnou módou oznámil, že podepsal nájemní smlouvu pro svůj první obchod v centru Prahy. Konkrétní místo či rámcové datum otevření prodejny společnost ani po dotazech HN neupřesnila. "Další detaily brzy zveřejníme," uvedla pouze agentura, která Primark zastupuje.

Podle důvěryhodných zdrojů HN z realitního trhu otevře první český obchod Primarku v novostavbě, která vyrůstá na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice. Projekt s názvem Květinový dům má být dokončen v květnu příštího roku.

Menší část prostor v budově je obchodních a právě ty má obsadit irský řetězec. Ve vyšších patrech devítipodlažního domu budou kanceláře. Developerem a majitelem objektu je společnost Flow East. Její manažer pronájmů Petr Červený pouze potvrdil, že Flow East finalizuje smlouvu na pronájem obchodních prostor.

Projekt Květinový dům jeho developer dnes prezentuje pod názvem VN47. Novostavba nahradí historický dům z roku 1880. O jeho zbourání investor léta usiloval s argumentem, že má nevyhovující statiku. Proti demolici měla výhrady část odborné veřejnosti.

S nalezením vhodných prostor na českém trhu irskému řetězci asistovala poradenská společnost Cushman & Wakefield. HN to potvrdil její partner Jan Kotrbáček. "Primark je jeden z nejvýznamnějších globálních prodejců oblečení. Středoevropský trh je pro značku důležitý," řekl Kotrbáček. Prodejna Primarku v centru Prahy bude mít podle něj několik tisíc metrů čtverečních. Další podrobnosti ale odmítl sdělit.

Primark prodává oblečení, obuv nebo doplňky do domácnosti za velmi nízké ceny. Toho je firma schopna dosáhnout díky nízkým maržím, velkému objemu dodávaného zboží, nízkým nákladům na reklamu, ale také díky tomu, že neprodává přes internet. Na e-commerce trh Primark nechce vstoupit kvůli vysokým nákladům na zasílání, a především na vracení zboží.

Podle Romana Sovjáka, šéfa společnosti CzechSuperbrands, která se zabývá hodnocením a oceňováním obchodních značek, může mít Primark v Česku velký potenciál.

Zbývá vám ještě 50 % článku

Co se dočtete dál

  • V textu se dále dočtete:
  • Proč se Primark rozhodl jít do Česka.
  • Proč na jeho rozhodnutí měla vliv zdejší měna.
  • Jak se Primarku daří ve světě a jaká ho v Česku čeká konkurence.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se