Národní dopravce se začíná připravovat na konkurenci v podobě zahraničních dopravců. Ti na český trh budou moci vstoupit po roce 2033, kdy skončí proces liberalizace české železnice. Českým drahám má podle jejich generálního ředitele Miroslava Kupce pomoci uspět masivní obnova vozového parku nebo pružnější řízení firmy.

"Po roce 2033 nebudou našimi konkurenty firmy, které proti nám dnes stojí v poptávkových řízeních. Konkurovat nám budou národní dopravci z okolních zemí," uvedl pro
HN Kupec.

V současné době soupeří s drahami především české firmy jako RegioJet, Leo Express nebo GW Train Regio. Na několika tratích v Česku uspěla i Arriva, která patří pod německého národního dopravce Deutsche Bahn. Ta nasazuje na své spoje motorové jednotky, které pochází právě od německých drah.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.