Nová linka metra D z Pankráce do Písnice by nemusela být jedinou příležitostí pro developery. Město zvažuje, že je přizve i k modernizaci některých stávajících stanic metra. "Obecně není finančně udržitelné, aby hlavní město spravovalo všech 61 stávajících a 10 plánovaných stanic metra. Propojení se soukromým investorem je logické. Předním hlediskem ale musí být výhodnost pro Pražany," říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Dopravní podnik vytipoval několik stanic metra, na jejichž proměně by se mohli podílet soukromí investoři. "Zpracováváme nyní právní a ekonomickou analýzu všech společných podniků, projektů a smluv, na základě které se rozhodneme, jak v případě společných podniků postupovat. Aktuálně se rozběhly analýzy k rekonstrukci Nádraží Holešovice a Českomoravské," dodává Scheinherr. Už v minulém roce dopravní podnik podepsal smlouvu s firmou Aviko Praha, za kterou stojí společnosti Landia. Konkrétně na proměnu stanice Palmovka.

Související

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.