Společnost Manifesto otevře na nevyužívaném provizorním parkovišti vedle Národního domu na Smíchově další dočasný market. Otevřen by měl být podle tiskové zprávy firmy letos v létě. Nevyužívaná budova z 19. století sloužila spolkovým akcím smíchovských a hledá novou funkci před svou rekonstrukcí, již plánuje Torino-Praga Invest. Podle společnosti Manifesto by nemělo jít o kopii jejího kontejnerového konceptu z Florence, chystá se zelená oáza s vodní hladinou a výběrem gastronomie.

“V Manifestu na Smíchově vytvoříme koncept, v jehož středobodu bude pivní kultura a umění českých sládků, a zaměříme se na nejvyšší kvalitu a rozmanitost. Jsme v jednání se společností Pilsner Urquell a máme zájem o jejich prvotřídní tankové pivo, ovšem vedle něj budeme čepovat také pečlivý výběr z malých pivovarů a mikropivovarů. Překvapivá bude nabídka jídla – místo klasických pivních snacků se zde bude pivo snoubit s eklektickým menu mezinárodních receptů a s jídly, která se pivem zapíjejí v různých koutech světa, zejména v Asii. Stejně jako v Manifestu na Florenci i zde se budou konat hudební večery, DJ sety, letní kino a další zdarma přístupné kulturní akce," říká o nové lokalitě zakladatel společnosti Martin Barry.

Na pop-up projektu má pracovat architektonické duo Chybík + Krištof. Ti budou používat modulární architekturu, aby zohlednili dočasný charakter Manifesta, a přidají také vodní prvek. "Připravujeme letní oázu zeleně a osvěžující vodní prvek uprostřed města, podobný naší úspěšné vodní instalaci na Expu v Miláně, která se stala hitem světové výstavy. Na zimu se rozvržení Manifesta hravě promění," uvedl Ondřej Chybík, partner architektonické kanceláře Chybík + Krištof.

Nově vzniklý prostor nabídne celkem 10 jednotek a opět ponechá většinu plochy pro sezení hostů, relax nebo tanec. Manifesto je již v jednání s tuctem konceptů, které projevily zájem se do projektu zapojit na základě přímého oslovení. Pronájmy bude mít na starosti Dejsiprostor, stejně jako v Manifestu na Florenci.

Přesný termín otevření bude oznámen v průběhu května a pop-up Manifesto Market na Smíchově plánuje provoz do letošních Vánoc. Pro jarní znovuotevření by se mělo přestěhovat na další adresu. Platit se zde bude bezhotovostně a cashless provoz bude zajištěn ve spolupráci s Mastercard.

Manifesto také zahájilo spolupráci s Ameba Production, producenty Rock for People a dalších hudebních akcí. Ameba bude pod vedením Michala Thomese zajišťovat hudební dramaturgii a pořádat pravidelné koncerty – v každodenním programu zdarma a přibližně jednou do měsíce placené.

Související