Společnost Manifesto otevře na nevyužívaném provizorním parkovišti vedle Národního domu na Smíchově další dočasný market. Otevřen by měl být podle tiskové zprávy firmy letos v létě. Nevyužívaná budova z 19. století sloužila spolkovým akcím smíchovských a hledá novou funkci před svou rekonstrukcí, již plánuje Torino-Praga Invest. Podle společnosti Manifesto by nemělo jít o kopii jejího kontejnerového konceptu z Florence, chystá se zelená oáza s vodní hladinou a výběrem gastronomie.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

“V Manifestu na Smíchově vytvoříme koncept, v jehož středobodu bude pivní kultura a umění českých sládků, a zaměříme se na nejvyšší kvalitu a rozmanitost. Jsme v jednání se společností Pilsner Urquell a máme zájem o jejich prvotřídní tankové pivo, ovšem vedle něj budeme čepovat také pečlivý výběr z malých pivovarů a mikropivovarů. Překvapivá bude nabídka jídla – místo klasických pivních snacků se zde bude pivo snoubit s eklektickým menu mezinárodních receptů a s jídly, která se pivem zapíjejí v různých koutech světa, zejména v Asii. Stejně jako v Manifestu na Florenci i zde se budou konat hudební večery, DJ sety, letní kino a další zdarma přístupné kulturní akce," říká o nové lokalitě zakladatel společnosti Martin Barry.

Na pop-up projektu má pracovat architektonické duo Chybík + Krištof. Ti budou používat modulární architekturu, aby zohlednili dočasný charakter Manifesta, a přidají také vodní prvek. "Připravujeme letní oázu zeleně a osvěžující vodní prvek uprostřed města, podobný naší úspěšné vodní instalaci na Expu v Miláně, která se stala hitem světové výstavy. Na zimu se rozvržení Manifesta hravě promění," uvedl Ondřej Chybík, partner architektonické kanceláře Chybík + Krištof.

Nově vzniklý prostor nabídne celkem 10 jednotek a opět ponechá většinu plochy pro sezení hostů, relax nebo tanec. Manifesto je již v jednání s tuctem konceptů, které projevily zájem se do projektu zapojit na základě přímého oslovení. Pronájmy bude mít na starosti Dejsiprostor, stejně jako v Manifestu na Florenci.

Přesný termín otevření bude oznámen v průběhu května a pop-up Manifesto Market na Smíchově plánuje provoz do letošních Vánoc. Pro jarní znovuotevření by se mělo přestěhovat na další adresu. Platit se zde bude bezhotovostně a cashless provoz bude zajištěn ve spolupráci s Mastercard.

Manifesto také zahájilo spolupráci s Ameba Production, producenty Rock for People a dalších hudebních akcí. Ameba bude pod vedením Michala Thomese zajišťovat hudební dramaturgii a pořádat pravidelné koncerty – v každodenním programu zdarma a přibližně jednou do měsíce placené.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist