Televize Barrandov a její majitel Jaromír Soukup nesmí pokračovat ve vysílání informací o firmě JCDecaux, které tato reklamní společnost považuje za nepravdivé. Předběžným opatřením o tom rozhodl Obvodní soud pro Prahu 1. Firma tvrdí, že televize zveřejnila nepravdivé informace o kauze reklamních ploch v Praze 1, kterou nyní řeší soud. JCDecaux proto televizi Barrandov a jejího majitele žaluje o odškodné 100 milionů korun. O předběžném rozhodnutí soudu v pátek informovala společnost JCDecaux v tiskové zprávě. Vyjádření televize zatím není k dispozici.

Podle obžaloby měl někdejší místostarosta Prahy 1 Michal Valenta, který v té době působil na radnici jako poradce, zvýhodnit JCDecaux při pronájmu čtyř reklamních ploch ve stanici metra Staroměstská. Kromě společnosti a Valenty je obviněný i technický ředitel JCDecaux Tomáš Tenzer. Valenta zároveň pro JCDecaux dlouhodobě pracuje jako poradce pro vztahy s veřejností.

Soukup ve svém pořadu Moje zprávy označil případ za korupci, i když obžaloba mluví o jiném trestném činu, a to o sjednání výhody při veřejné soutěži. Podle firmy Soukup uvedl i řadu dalších nepravdivých informací. Počátkem dubna proto firma oznámila, že po Soukupovi a jeho televizi bude u soudu žádat odškodné 100 milionů korun.

JCDecaux odmítá, že by se její technický ředitel s Valentou domlouvali na zvýhodnění. S ohledem na to, že jde o pouhé čtyři plochy, by to podle zástupců společnosti postrádalo smysl. V kauze se zatím uskutečnilo první soudní stání, další bude v červnu.

Související