Společnost Barrandov Televizní Studio dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) pokutu 200 tisíc korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Rada to v pátek uvedla v tiskové zprávě. Vyjádření Barrandova zjišťuje ČTK.

Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. Mimo jiné šlo o zakázku na kampaň Ryba domácí pro podporu spotřeby domácích sladkovodních ryb od ministerstva zemědělství. Podle rady obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv relevantního opozičního vyjádření. Zástupci Dorlandu si na reportáž u rady stěžovali hned po jejím odvysílání 20. listopadu.

"Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměru tvůrců. Provozovatel tedy neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů," uvedla rada.

Moje zprávy uvádí majitel televize Jaromír Soukup, který se postupně objevil jako moderátor ve více než desítce pořadů.

Související