V životě platí dvě jistoty: daně a smrt. Obě jsou nevyhnutelné. V případě daní ale přesto dnes existuje jedna výjimka. Týká se digitálních obrů, jako jsou například sociální síť Facebook a vyhledávač Google. Tyto zejména americké firmy působí globálně, ale placení daní se ve většině zemí umí vyhnout. Jejich služby se v současnosti nevážou na konkrétní místo, a daně tak mohou platit tam, kde je to pro ně nejvýhodnější. To by se ale mohlo začít měnit. Česko a mnoho dalších států se chystá zavést digitální daň a uvalit ji právě na globální internetové hráče.

"Že tyto společnosti platí ve Francii na daních méně než místní pekaři nebo výrobci sýrů, je velký problém," uvedl v březnu v rozhovoru pro deník Parisien francouzský ministr financí Bruno Le Maire. O měsíc později se k němu v obecnější rovině přidala přes Twitter také česká ministryně financí Alena Schillerová. "Daňový systém musí umět reagovat na nové obchodní modely digitální ekonomiky. V opačném případě vzniká nerovnováha v neprospěch tradičních obchodních modelů," uvedla.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaký problém skýtá výběr daní z obratu digitálních gigantů?
  • Jak se plán Česka ohledně digitální daně liší od jiných evropských států?
  • Jaké výhody by mělo zdanění on-line reklamy?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se