Velkým hitem mezi českými řidiči byl v posledních dvou až třech letech operativní leasing. Tedy způsob financování, kdy řidič vůz přímo nevlastní, ale jen si ho pronajímá a po konci smlouvy vůz vrací leasingové společnosti. I jednotlivci z řad spotřebitelů tímto způsobem mohli financovat pořízení ojetiny, nebo si tak naopak výhodně zajistit na roční či dvouletou smlouvu zcela nový vůz. Loni si ale trh prošel určitou očistou. Ceny operativního leasingu šly nahoru a krátkodobé smlouvy začaly mizet.

Podle Jiřího Matuly, předsedy představenstva České leasingové a finanční asociace a šéfa UniCredit Leasing CZ, se čistý operativní leasing do budoucna udrží zejména u firem. Pro běžné uživatele vidí jako perspektivní způsob financování takový model, který se v zahraničí rozšířil pod názvem personal contract purchase. Ten spojuje prvky jak z nákupu přes spotřebitelský úvěr, tak z pronájmu skrze operativní leasing. Má navýšenou poslední splátku a klient se při ní může rozhodnout, zda si vůz ponechá a cenu doplatí, bude ho dále splácet nebo se ho zbaví.

HN: Když si chcete pořídit vůz a nechcete platit hotově, za základní možnosti financování se zpravidla uvádí operativní leasing a spotřebitelský úvěr. Platí to stále?
Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se vyvíjí oblíbenost jednotlivých variant financování nákupu aut?
  • Proč operativní leasing zdražil?
  • Jak se podle Jiřího Matuly trh změní, pokud se auta začnou více nakupovat on-line?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se