Základem úspěchu každého výrobce je nabídnout přeplněnému trhu zařízení, které osloví nadšence ochotné utrácet. Průměrné ceny spotřební elektroniky sice setrvale klesají, obraty se ale drží. Nízké ceny základních modelů vyvažuje prémiový segment, ať už jde o iPhony, herní počítače nebo obří televizory s pokročilými multimediálními funkcemi. S hledáním nových možností pomáhají dominantní výrobci čipů, kteří potřebují odbyt pro své zboží. Sami mohou nabídnout většinou jen vyšší výkon nebo lepší spotřebu. Správnou kombinací vlastností lze ale vytvořit marketingově zajímavé koncepty podobně, jako to udělal Apple v případě MacBooku, iPodu nebo naposledy u bezdrátových sluchátek AirPods. Někdy je výsledkem jen marketingová kampaň bez výrazných efektů. Hledání nové zlaté žíly často končí nalezením slepých uliček, jak to bylo v případě 3D televizí. V lepším případě ale pomáhá zabránit dramatickým propadům prodejů, což je případ zlepšování mobilních telefonů doprovázeného snižováním jejich cen. Ke klíčovým slovům pro následující rok, jak je prezentoval veletrh IFA, patří u mobilních telefonů 5G a wi-fi 6, 10nm procesory a RTX u notebooků a stolních počítačů, dojde i na 8K a mikro- a nanoLED.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se