Příjmy společnosti zprostředkovávající ubytování v soukromí Airbnb překonaly v letošním druhém čtvrtletí jednu miliardu amerických dolarů (23,4 miliardy korun). Je to podruhé ve více než desetileté historii firmy, kdy příjmy překonaly tuto úroveň, uvedla firma v prohlášení. Žádné další detaily však neuvedla.

Společnost také oznámila, že zahájí mnohamiliardovou marketingovou kampaň s inzeráty v televizi a na digitálních platformách. Airbnb patří mezi několik firem, u kterých se očekává, že v příštím roce uskuteční primární nabídku akcií.

Příjmy překonaly jednu miliardu dolarů také ve třetím čtvrtletí loňského roku. Údaje o příjmech za celý loňský rok však firma nezveřejnila. Agentura Reuters již dříve uvedla, že za rok 2017 příjmy Airbnb vzrostly o více než 50 procent na 2,5 miliardy dolarů. Firma také dříve uvedla, že její zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) byl v letech 2017 a 2018 pozitivní.

Podle Airbnb si její hostitelé do 15. září přišli díky sdílení svých domovů a ubytovacích prostor v aplikaci na více než 80 miliard dolarů. Podařilo se jí také překonat milník, kdy ve více než 100 tisících měst po celém světě má přes sedm milionů nabídek.