Šmejdi upouštějí od předváděcích akcí, na nichž seniorům prodávali nádobí za statisíce, a hledají nové cesty, jak z nich vytáhnout peníze. Na důvěřivost lidí cílí přes jejich zdravotní stav. Na internetu nabízejí zázračné léky, které pacientům mají pomoct od nejrůznějších potíží.

Útlum předváděcích akcí přišel poté, co začal platit přísnější zákon o ochraně spotřebitele. "Novela podvodníkům zkomplikovala podnikání, přestává se jim vyplácet. Hledají nové cesty," říká mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich. Podle něj jsou senioři ve srovnání s mladší populací náchylnější kliknout na spam nebo reklamy, které je na podvodné weby zavedou.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se