Mizernou pověst Česka jako země s hlemýždím tempem výstavby dálnic zjara mírně napravily dva nově rozestavěné úseky na jihočeské části dálnice D3. V součtu mají dvacet kilometrů a po plánovaném dokončení v roce 2022 budou fungovat i jako obchvat Českých Budějovic. Když na jejich výstavbu přijde řeč, hovoří se jen o práci stavebních firem.

Další soukromé společnosti, které se na realizaci podílejí, zůstávají v pozadí. Například pražská projekční firma Pragoprojekt, jejíž kumulace rolí je tak silná, až někteří experti hovoří o střetech zájmů. Ředitelství silnic a dálnic firmě na obou zahájených úsecích (Úsilné−Hodějovice a Hodějovice−Třebonín) svěřilo roli správce stavby, což je vlastně projektový manažer. Na většině dalších staveb jej dělají kmenoví zaměstnanci ŘSD. Prvně jmenovaný úsek Pragoprojekt vyprojektoval, nad stavbou dělá autorský dozor a pro stát zajišťuje funkci technického dozoru. To, co jinde zastává více subjektů, zde zvládá sám.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.