Čeští astronomové uplynulý týden potvrdili, že americký satelit Tess objevil hnědého trpaslíka – tedy unikátní vesmírné těleso, které vědci považují za mezistupeň hvězdy a planety.

Satelit Tess, který patří americkému Národnímu úřadu pro letectví a vesmír (NASA), vypustili astronomové do vesmíru loni v dubnu. Jeho cílem je objevování nových exoplanet, tedy planet obíhajících jiné hvězdy než Slunce.

Jde o prvního hnědého trpaslíka, kterého satelit objevil. A o prvního, jehož existenci potvrdili čeští astronomové.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.