Dějiny nejsou jen jednoduchá příběhová linie. Dá se na ně dívat z mnoha různých pohledů. Tomu však většinou neodpovídá obsah českých učebnic dějepisu. "Jsou to primárně etnicky české příběhy, které jsou doplněny sem tam nějakými menšinami," popisuje jeden z problémů dnešní výuky dějin historik Jaroslav Pinkas z Ústavu pro studium totalitních režimů.

Ten proto s kolegy a ve spolupráci s nakladatelstvím Fraus připravuje novou učebnici dějepisu pro 21. století. Vzhled a obsah učebnice určené žákům devátých tříd základních škol poprvé představili její tvůrci minulý týden na akci Prague Educational Festival. Třídenní akce pořádaná mediálním domem Economia se zaměřila na moderní trendy ve výuce a vzdělávání žáků základních a středních škol.

"České učebnice nepodněcují ke kladení otázek, ale jen k reprodukci správných odpovědí. My se snažíme stavět dějiny problémově, což je, řekl bych, jediné v souladu s deklarovanými normami. Současná praxe je s nimi naopak v rozporu," říká v rozhovoru pro HN Pinkas, který v minulosti vyučoval dějepis na pražském gymnáziu v Modřanech či Gymnáziu Jana Keplera.

Zatím jste si přečetli méně než 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.