Odborníci spolu s opozicí už několik dní kritizují zakázku Státního fondu dopravní insfrastruktury (SFDI) na e-shop a IT systém pro prodej nových elektronických dálničních známek. Zakázka na vybudování a čtyřletý provoz systému za 401 milionů korun bez DPH, kterou získala firma Asseco Central Europe, jim přijde předražená. Nezisková organizace Hlídač státu teď navíc přišla s vlastním výpočtem, podle něhož nové e-známky vyjdou stát dráž než dosavadní papírové kupony, které mají skončit do konce tohoto roku. Státní fond spadající pod ministerstvo dopravy přitom tvrdí, že na novém modelu dálničních známek stát naopak ročně ušetří přes 100 milionů korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.