Odborníci spolu s opozicí už několik dní kritizují zakázku Státního fondu dopravní insfrastruktury (SFDI) na e-shop a IT systém pro prodej nových elektronických dálničních známek. Zakázka na vybudování a čtyřletý provoz systému za 401 milionů korun bez DPH, kterou získala firma Asseco Central Europe, jim přijde předražená. Nezisková organizace Hlídač státu teď navíc přišla s vlastním výpočtem, podle něhož nové e-známky vyjdou stát dráž než dosavadní papírové kupony, které mají skončit do konce tohoto roku. Státní fond spadající pod ministerstvo dopravy přitom tvrdí, že na novém modelu dálničních známek stát naopak ročně ušetří přes 100 milionů korun.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se