Už žádní usměvaví lidé, jen strohé informace o názvu, složení nebo zemi původu a k nim varování před nebezpečím pití alkoholu. Tak by podle představ ministerstva zdravotnictví v budoucnu měla vypadat reklama na alkoholické nápoje. Úřad změny navrhl koncem ledna ministerstvu kultury v připomínkovém řízení k novele zákonů o provozování rozhlasového a televizního vysílání a audiovizuálních službách na vyžádání.

"Obsah a forma obchodních sdělení týkajících se alkoholických nápojů by měla být lépe vymezena, aby se snížila jejich atraktivita pro mladistvé a další ohrožené skupiny obyvatelstva," napsalo ministerstvo zdravotnictví v důvodové zprávě k předloženým připomínkám.

Reklama na alkohol nesmí být v současnosti zaměřená na lidi mladší 18 let, spojovat jeho pití s úspěchem ve společnosti nebo ironicky hodnotit abstinenci.

Navržená pravidla ji svazují mnohem více. Například z reklamy zcela vytlačují veškeré živé bytosti. 

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.