Městský soud v Praze zrušil pokutu 400 tisíc korun, kterou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila televizi Barrandov za pořad Kauzy Jaromíra Soukupa odvysílaný v září 2018.

Soukup tehdy v hodinovém pořadu uvedl, že nadnárodní firmy vyvedly z Česka za posledních několik let 2,2 bilionu korun. A že jim v tom tuzemští politici nezabránili. Kritizoval i české miliardáře, kteří vlastní své společnosti přes zahraniční firmy sídlící v daňových rájích. A stejně tak kritizoval investiční pobídky – například mladoboleslavská Škodovka, i přes zisk 60 miliard korun, dostává od státu miliardy korun.

Podle rady Soukup v daném pořadu prezentoval pouze jeden vyhraněný pohled na problematiku působení nadnárodních společností v Česku a na státní investiční a dotační politiku. "Pořad představoval jasný, předem stanovený postoj a nabídl pouze jednostranné interpretace zveřejněných informací," konstatovala rada při odůvodnění pokuty. Při ní přihlédla i k tomu, že to nebyl první podobný prohřešek. A také že Soukup je majitelem televize, a má tak větší možnost obsah pořadu ovlivnit.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.