Jak moc nám život zkomplikovalo uzavření hranic a omezení mezinárodního obchodu? Bude svoboda pohybu a podnikání v Evropě zachována? A jakou roli v tom všem hrají média? Celkem osm řečníků v čele s ministrem zahraničí Tomášem Petříčkem hledalo odpovědi na tyto i další otázky v pořadí třetí diskusi platformy Anti-Panic. Záznam debaty můžete sledovat přímo zde na webu iHNed.cz nebo na stránkách antipanic.live.

Kromě ministra Petříčka se k virtuálnímu diskusnímu stolu posadil také generální ředitel České televize Petr Dvořák nebo Kryštof Mucha, výkonný ředitel Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, jehož letošní ročník byl kvůli pandemii zrušen.

Diskutovali také rektorka Mendelovy univerzity a členka iniciativy za otevření hranic KoroNERV-20 Danuše Nerudová a Slovenka Lucia Šicková, spoluzakladatelka společnosti Pixel Federation - Foreign Voice pro vývoj on-line her a zakladatelka vzdělávacího programu pro digitální podnikání Butterfly Effect.

Z oblasti byznysu se do diskuse zapojili zástupci odvětví, která koronavirus zasáhl nejvíce, tedy cestovního ruchu a automobilového průmyslu. Debaty se účastnili Oliver Dlouhý, zakladatel a CEO portálu pro prodej a rezervaci letenek Kiwi.com, a člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar.   

Závěrečného shrnutí debaty se ujal exguvernér ČNB a předseda dozorčí rady ČSOB Zdeněk Tůma. Ten byl společně s dalším bývalým šéfem ČNB Mojmírem Hamplem mezi prvními, kteří upozornili na to, že drakonická opatření zavedená kvůli pandemii koronaviru mohou mít mnohem horší dopad než samotný vir.

Stejně jako u minulých diskusí mohla reagovat na proslovy řečníků stovka vybraných zástupců českého byznysu, vědy i kultury, a přinést tak zajímavý pohled na současnou situaci.

Na webu antipanic.live mohli také registrovaní účastníci hlasovat o nastolených otázkách.

On-line diskusní setkání Anti-Panic 3.0 organizuje Unicorn Attack ve spolupráci s Aspen Institute Central Europe, generálním partnerem Českou spořitelnou a známým choreografem Yemim A. D., který vede produkční společnost JAD Productions. Mediálním partnerem akce jsou HN. 

"V době krizových situací, jako je tato, potřebujeme kvalitní informace, silné lídry a efektivní nástroje. Věřím, že platforma Anti-Panic umožňuje mnohým lidem nahlédnout do způsobu rozhodování velkých i menších hráčů, odkrývá nové perspektivy a v reálném čase ukazuje výsledky hlasování účastníků o otázkách budoucího vývoje. Navíc díky tomu, že probíhá on-line, můžeme zapojovat odborníky z dalších zemí a hledat nové cesty i s dalšími evropskými experty," vysvětluje spolupořadatel Ivan Hodač, prezident Aspen Institute Central Europe.

Související
Související
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru