Historické domy a ulice nyní často zanikají v přehlídce pestrobarevných poutačů nevalné kvality, které mají přilákat zákazníky do toho či onoho obchodu v centru Prahy. Vedení magistrátu proto tento týden schválilo manuál, v němž jsou popsána pravidla, podle kterých by se podnikatelé měli řídit, když si označují své provozovny.

Pravidla se vztahují na všechny provozovny památkově chráněné oblasti v Praze. Mimo jiné určují, že polep na výloze obchodu nemá být větší než 20 procent prosklené plochy nebo že nesmí být používány reflexní barvy nebo blikající poutače. Na štíty zároveň nebude možné dávat vyobrazení prodávaného produktu. Například bude moct obchodník napsat "trdelník", ale už nesmí název doprovodit obrázky nabízeného jídla.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se