Nedávno jsme s kamarádem při grilování řešili, jak bude vypadat práce na podzim a jestli nás covid znovu zažene do domácích pracoven. K mému překvapení o tom hovořil přímo nadšeně. To kvůli svému zaměstnavateli, malé brněnské firmě, která se věnuje výrobě a návrhům podnikových interiérů. Co ho tak potěšilo? Že ve firmě, která původně home office odmítala, se práce z domova najednou stala něčím, co je samozřejmé. "Nastavil jsem si to jako tři dny v práci a dva dny, úterý a čtvrtek, doma. A jsem spokojený a firma taky," řekl mi.

Nevědomky tak potvrdil pět let starou americkou studii, podle níž jsou nejspokojenější ti zaměstnanci, kteří si domluvili práci z domova trvající v průměru dva dny v týdnu. "Optimální úroveň se samozřejmě liší člověk od člověka a podle druhu práce," prohlásila na on-line semináři Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) americká akademička Patricia Mokhtarianová, která fenomén home officu studuje třicet let.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.