Podle posudku pro pražský dopravní podnik nelze říct, zda a jaká škoda firmě vznikla v kauze jízdenek, v níž je viněn i lobbista Ivo Rittig. Informaci přinesly deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Vyšetřovatelům to může ztížit dokazování u soudu.

Policie v případu jízdenek pro pražský dopravní podnik obvinila pět lidí včetně Rittiga z praní špinavých peněz. Podnik měl uzavřít nevýhodný kontrakt s firmou Neograph na výrobu jízdenek, který zprostředkovala společnost Cokeville Assets. Neograph jí prý odváděl 17 haléřů z každé jízdenky.

Nadační fond proti korupci tvrdí, že konečným příjemcem těchto peněz byl nejspíš Rittig. Lobbista, kterého spolu s dalšími čtyřmi obviněnými zadržela policie minulý týden, nařčení fondu i policejní obvinění odmítá. Nyní už je opět na svobodě, nesmí však vycestovat za hranice.

Tento článek patří do placené sekce.

Pro vás jej odemknul někdo, kdo má předplatné.


Pokud budete předplatitelem, budete moci stejným způsobem odemykat placené články i pro své přátele.
A získáte i řadu dalších výhod.

Čerstvý posudek pro dopravní podnik zpracoval znalecký ústav Equita Consulting. Podle jeho autorů nelze stanovit, jestli byl kontrakt předražený, jak tvrdí policie.

"Nelze jednoznačně stanovit, zda vznikla újma a jaká je její případná výše," píše se v závěru posudku.

Zakázku totiž prý nelze srovnat s jinou, obdobnou, protože taková neexistuje. Znalci konstatovali, že smlouva s Neographem je časově a věcně neporovnatelná s firmami, které dodávaly dopravnímu podniku jízdenky před Neographem a po něm.

Nelze prý ani porovnávat ceny jízdenek pražského dopravního podniku s cenami lístků v jiných městech a jejich dopravních podnicích - například kvůli odlišnému počtu cestujících nebo kvůli odlišnému pojetí způsobu zabezpečení jízdenek proti padělání, míní znalci.

Šéf dopravního podniku Jaroslav Ďuriš však hodlá ceny jízdenek zkoumat i nadále. "Zkusíme to vyčíslit jinými cenami, abychom pak mohli nárokovat škody," řekl MfD.

Firma se zatím o škodu nepřihlásila, protože stále nezná její přesnou výši. Učinit tak může nejpozději při zahájení hlavního soudního líčení. Pokud to neudělá a soud dá policii za pravdu, bude muset dopravní podnik náhradu vymáhat samotnou žalobou.

Související

Líbil se vám článek? Chcete víc takových článků?

Kupte si předplatné a můžete si je číst všechny. Navíc bez reklam a s možností sdílet přátelům.

Vyzkoušejte předplatné HN+