Šéf StudentAgency Radim Jančura odhalil HN jeden ze spotů masivní antireklamy, kterou začne v prosinci útočit na ČSSD. Důvodem jeho počínání je spor se sociální demokracií o regionální železniční tratě.

Podle Jančury jednaly kraje protizákonně, když zadaly zakázky za 150 miliard korun běz výběrového řízení a po tratích tak budou dalších až 15 let jezdit spoje Českých drah.

Radim Jančura odpovídal na dotazy čtenářů
v on-line rozhovoru

"Půjde o první politickou antikampaň v Česku, která bude podepsaná konkrétním člověkem. Upozorňovat na protizákonné jednání krajů chceme především na internetu. Konkrétní způsoby vedení kampaně bych ale v tuto chvíli nerad prozrazoval," řekl iHNed.cz Jančura.

Předmětem sporu Student Agency, resp. její dceřinné společnosti RegioJet pro vlakovou dopravu, jsou regionální železniční tratě. Po nich by na základě dohody krajů bez výběrového řízení měly po následujícíh 10 až 15 let jezdit spoje Českých drah (ČD).

Kraje se hájí, že podle právního posudku není nutné vypisovat výběrové řízení. "Postupujeme přesně podle evropské směrnice," hájí postup krajů pardubický hejtman Radko Martínek.